ONCE IN A LIFETIME

assalamualaikum . tk jawab dosa , kalau jawab , sayang . hehhehe guna pinjam ayat maria elena kejap . 


          kali ni nak cerita pasal time dapat result pmr time muda2 dulu . aku dtg dekat maktab lambat sikit cause tunggu abah balik kerja dulu . aku dah siap awal2 dah dekat rumah tu . sekarang ni dunia kan dah up maju , abang aku call dia mintak aku punya number ic and angka giliran pmr . aku yang seperti katak di bawah tempurung ni pun tanya lah , "nak buat apa ?" . dia cakap , "aku nak check result kau guna sms , cepat sikit." aku dengan perasaan cuak pun berkata , "tak nak bagi". then abang cakap "takpe , takyah takut . aku tak bagitahu sape2 pun , aku sorang je". aku jawab dengan perasaan takut "alaa , aku nak jadi orang first yang tahu result aku tu" . abang tkde pilihan lain selain ikut je cakap aku . ishhh , perasaan aku time tu , tuhan je yang tahu . bila abah dah balik , kitorang terus pegi maktab . mama , iqbal , awatif dengan iris pun ikut jugak . 
           
            time dalam kereta , aku try untuk buat muka cool . bernyanyi-nyanyi dengan adik2 , senyum2 , bergelak ketawa segala bagai . suddenly , kawan aku call . dia tanya aku dapat berapa . aku cakap la yang aku tk sampai maktab pun lagi . then , aku tanya dia balik , dia pun sama jugak . aku baru je excited nak tahu result dia . bila dah sampai maktab je , hati aku rasa berdebar-debar gilak ! sumpah tak tipu . 


            sampai je dekat maktab yang senget2 tersergam indah dekat kampung tu , kitorang terus berjalan menuju ke dewan besar . time dekat dewan  tu , bukan terus amik result , tapi kena bayar apa benda ntah dulu . while waiting my father bayar benda alah tu , aku bersembang dengan member . aku tanya la result diorang . ada yang dapat 7A , ada yang dapat 8A . aku cuaaaaaaaaaaak gilak time tu . sebab member aku yang pandai tu pun boleh dapat 7A . 


            then , kitorang pun pegi la dekat kelas aku punya barisan . beratur punya beratur , lastly sampai ugak turn aku untuk amik result . perasaan aku time ni memang Allah je yang tahu . lagi cuak daripada perasaan time nak amik result upsr time muda2 dulu . after bagitahu nama aku dekat orang yang jaga tu , dia terus cari slip result aku . bila dia dah jumpa result tu , dia tengok and senyum dekat aku . dengan keadaan slip result aku yang terbalik , dia pun bagi dekat aku , sambil bercakap and senyumm dekat aku "tahniah" . aku tak beraniiiiiiiiiiiiii nak tengok result aku .


           aku pegi jauh sikit daripada parents aku , and tengok result aku senyap2 . I GET 7A only . tak tahu nak cakap apa . aku terus tunjuk dekat parents aku sambil menangis . mama dengan pantas amik slip tu dari tangan aku . aku menangis kesedihan sambil memeluk mama . abah cakap "takpe , okay la ni . nasib baik tak terkeluar maktab" . mama cakap "kenapa nangis ? okay la ni ."


           then , pegi jumpa cikgu . amik gambar kelas , gambar batch and gambar time graduation day . after that , pegi jumpa kawan2 and cikgu jap , sembang2 la sikit . sedihhhhhhhh gila , tak tahu mana nak sorok muka *result teruk :"""( lepastu , dapat call banyak gila . kakngah , abang , kawan2 semua . ohhhmaiiiii . time tgh cakap dengan abang and kakngah time on the phone tu , memang aku menangis gila2 lah . sumpah sedih gila nak mati ! tapiii , abang and kakngah cakap , "buata apa nak nangis , dapat 7A pun nak nangis . okay la tu" . tu lagi buat aku sedih . 


           then time dah sampai rumah , abang cakap dekat aku , "kenapa dapat 7A 1B ? kan susah nak sebut . kalau dapat 8A , senang je nak sebut". sediiiiiiiiiiiiihh :''( aku terus masuk bilik and menangis menangis and menangis jeeeeeeee . esoknya , mama bawak pegi melaka . aku pegi la untuk hilangkan rasa sedih tu and untuk lupa kan kenangan pahit niiiiiiiiiiiiiiiiiii .


okay , ini je yang nak share pengalaman time amik result pmr . bak kata abah , "pmr tu tak penting pun , spm yang paling penting !"


okay , see ya ;)